Dienstag , 18. Dezember 2018
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Handelszeitung lässt sich von Chrono24 und Hublot einseifen

Hier das O-Email von Tim Stracke. Wir sind darauf nicht eingegangen, da wir weder von Chrono24 noch von Hublot etwas halten. Lesen Sie selbst, wie Stracke und Hublot, die kooperieren, die Medien für ihre Sache instrumentalisieren wollen, die meisten fallen drauf rein und publizieren 1:1 den Pressetext respektive das E-Mail von Tim Stracke.

Die Behauptung, dass mit jedem Spielerwechsel die Zugriffe auf die Hublot Website signifikant steigen, ist nicht geprüft. Wahrscheinlich nur ein Wunschdenken, um die Investition zu rechtfertigen.

 

Chrono24 Insights on the Impact of Hublot’s World Cup Advertising

Dear Mr. Nuber,

You may have heard of Chrono24. We are a global marketplace for luxury watches run by a team of 180 with offices in Germany, New York, and Hong Kong. One in three watch lovers worldwide uses our service. In 2017, our users spent more than €1 billion buying watches on Chrono24.

Undoubtedly, most of us like to watch the World Cup for the thrilling games and the spectacle surrounding this massive sports event. This is probably why Hublot became the official timekeeper of the FIFA World Cup. As a marketing opportunity, the games are no less exciting than the action on the field. That being said, we took a look at the data from our marketplace, and we feel we can confidently answer the question:

„Does Hublot’s World Cup advertising really work?“

Here you can see the number of users looking at Hublot watches per minute when a team substitutes a player or added time is shown at the end of each half. It’s quite surprising, isn’t it?

If you want to write about it, you are more than welcome to use this data. Please be sure to mention us or to include a backlink in the article.

If this and similar findings could be helpful to you or your company, please let us know via email or click here.

 

Regards,

 

Tim

 

 

About Karl Heinz Nuber

Jahrgang 1951, war einer der ersten Journalisten, der sich dem Thema Zeitmesser hauptberuflich annahm. 2005 lancierte er das TOURBILLON - Das Schweizer Magazin für Uhren, Menschen, Life & Style. Heute ist er ein international gefragter Berater, Autor, Dozent, Talk-Gast und ausgewiesener Experte für Uhrensammlungen und Sammleruhren.

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